Mme Isaac Pereire

A fost un trandafir care, un timp, a fost sub alt nume. Cautandu-l pe HMF, ajutorul meu cand vreau sa descopar mai multe despre un trandafir, mi-am dat seama ca nu poate fi el. Impreuna cu alti iubitori, am reusit sa-l determinam si asa ca acum vi-l prezint pe minunatul, parfumatul, ametitorul, infloriciosul Mme. Isaac Pereire.



Un bourbon urcator, creat in 1881 de Garcon. A fost numit dupa sotia unui bancher francez.
Un trandafir voluptos, cu flori bogate, mari, ciclam catifelat, cu unul din cele mai placute si mai puternice parfumuri din gradina mea.



Daca e condus la orizontala, ramura se umple de flori mari, cu petalele ca un vartej, cu mijloc putin impartit in patru, care apar din boboci grasani, rotunzi . E si un candidat perfect pentru pegging, ramurile avand sielasticitatea si lungimea potrivita.



Pe masura imbatranirii, florile devin si mai pudrate, si capata o tenta mai deschisa.
Desi in anumite zone e atacat de patare, la mine nu prea pune probleme, are si el putina patare toamana, dar sunt in zona propice asa ca nu ma plang.



Jack Harkness glumea, spunand ca e trandafirul perfect pentru pus pe gardul cu vecinul, sa-l inebunesti.

12 comentarii:

Masha spunea...

Wow! Your MIP is amazing. I wish you could photograph the fragrance. How old is that rose? I don't get such great flushes in summer and fall from mine...

Corina spunea...

I wish that too, for my roses but also for yours, as I love the roses you post there.
That rose is 6 years old, and is full of flowers when in bloom. It has two distinct flushes, and it is along the pathway, so the smell can be sensed all day long.

mflorian spunea...

Momentan piaţa românească este sub asediu anglo-german. Cred că Bourbonii şi soiurile casei Meilland ar merita mai multă atenţie din partea noastră.

Claudia spunea...

E minunat! Imi place la el foarte mult si faptul ca parfumul e prea putin influentat de soare, la mine, ca e soare, ca e innorat, miroaseeeeeee. Anul trecut in toamna eram disperata sa am si eu o minune de-asta, asa disperata incat acum am 3 :)) Plus un butas inradacinat de mine, s-a rupt o crenguta si n-am aruncat-o, am pus-o in pamant si a inradacinat urgent, dand chiar si un lastar din radacina!
La mine sunt toti la soare deocamdata si li se ard petalele, la toamna vor ajunge in noi locatii, cu ceva mai multa umbra. La tine cat soare are? si cat de inalt a crescut?

Corina spunea...

Da,MFlorian, cam asa este, vat totusi ca au mai aparut si alte variante. Iar acum cu cumparaturile online, s-au deschis usile si poti cumpara orice vrei.Si iti ajunge la usa.
La mine nu se arde niciodata, poate ca e inca preamic la tine. Are soare toata ziua, eu nu am trandafiri la umbra,aproape nici unul. Are cam 4-5m ,nu e un trandafir care sa aiba ramuri interminabile, e mai degraba bondoc.

Laurence spunea...

Aaaah! Cum Imi place acest trandafir! Este din nou în plină floare acum. Şi parfumul ei este sublim, dar este, de asemenea, oarecum sensibile la boala, dar am să-l ierţi florile sale sunt atât de frumoasă!

Corina spunea...

Laurence, je l-aime aussi , et ici, dans ma jardin ,il ne souffre trop de maladies.
Merci de ta visite ici.

Anonim spunea...

Flordel,

Si mie imi place tare mult de el, ca sa nu mai spun ca arata extrem de bine la tine in gradina.

anasstasia spunea...

Superb! Am comandat si eu 2. Of, cit va dura pina sa-i vad mari.

Anonim spunea...

De unde as putea sa imi iau si eu unul?mi-l doresc din suflet

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

Clematite.ro

Trimiteți un comentariu