Mme Pierre Oger

Un trandafir din clasa bourbon cu adevarat remarcabil. Eu sunt indragostita de el.
E ca o doamna eleganta si rafinata, care trece invaluita intr0un parfum imbatator.




A mostenit de la stramosii damask ramurile lungi si arcuite, dar totusi ferme, florile superbe si parfumul puternic si dulceag de damask.



De la china, a mostenit remontanta, foarte importanta de altfel.



Deci un trandafir mare, ce poate fi condus ca urcator cu usurinta, fiindca ajunge spre trei metri, dar poate fi lasat si ca tufa mare, cu ramuri arcuite, fiindca e elgant si extrem de florifer.



Florile sunt de un roz aproape alb, cu exteriorul din cand in cand patat cu roz mai intens. Sunt cupate frumos, si nu se deschid niciodata la extrem.


Din loc in loc apare cate o floare cu mai mult roz intens, probabil Reine Victoria vrea sa arate ca Mme Pierre Oger este pana la urma un sport al sau, sa nu ramana nestiuta.
A fost descoperit de Pierre Oger in 1878, in Franta.
Dupa un timp, din alb cu o idee de nuanta de roz, si cu zonele acelea de roz tare pe exterior, ca niste tuse de pensula, florile isi uniformizeaza cloarea si devin parca pudrate cu putin roz, ca si cum sunt imbujorate

9 comentarii:

Dani P. spunea...

Foarte frumoasa si romantica, Dna. Oger ! Petale matasoase,argintate si translucide si mai are si culori schimbatoare ...

Antal B spunea...

Interesant trandafir , dragutel . Cum remonteaza ? Exista vre-o diferenta intre remontanta unui bourbon si remontanta modernilor ?

claudia spunea...

Frumusel, eu m-am tot uitat la el cand am facut comenzi dar totusi nu m-am putut hotara...chestia e ca imi dau seama ca incepe sa fie cam mult roz printre trandafirii mei :)

Corina spunea...

Interesant este ca nu e roz, desi am observat si eu ca e mai roz in poze decat in realitate. Este un alb putin umbrit cu roz, un off white spre roz.De fapt cred ca rozul vine din petele ciclam nu din culoarea petalelor. Impresia e de alb mai mult decat de roz.
La asta cel putin remontanta e aceeasi cu a celor moderni, infloreste de exemplu mai bogat ca un englezesc in valul doi. Iar de aratat arata superb, elegant, rafinat, are un aer de mare clasa, nu stiu sa explic de ce. Si pozele sunt facute acum cand de abia incepe in cateva zile va fi o mare de flori.
Da, Dani, asa il percep si eu.

Antal B spunea...

Mda , el e alb dar culoarea roz vine de la reflexia ciclamului prin transparenta petalelor , e complicata tare Madame . Eu cred ca e un mutant alb cu niste pete roz , dar o sa-l vad live . Fac si poze . Si le postez . Sa stie lumea cu ce te ocupi de fapt .

Auzi tu , infloreste mai bogat ca englezestii in valul doi . Nu mai pot , ma sufoc de furie , plec la culcare ca ma simt jignit !

Corina spunea...

Abia astept!
Somn usor si vise cu MMe.

Antal B spunea...

M-am trezit .Nu am visat-o pe Madame . Si m-a lasat sufocarea dar daca imi mai jignesti englezestii ma sufoc din nou ca sant sensibil . :))
Sa fie clar , nici unul nu remonteaza mai bine decat englezestii , nici unul nu are floarea mai frumoasa decat englezestii , nci unul nu are parfumul mai frumos decat englezestii ...si tot asa .

Corina spunea...

De acord, subscriu!

Codrina spunea...

Superbi trandafirii tai.....mai ales acesta si New Dawn m-au topit...mi-as mai face o bolta din ei.....Am vreo 30 tufe,dar englezestii imi lipsesc din colectie

Trimiteți un comentariu