De citit 2

Ma tot gandeam daca sa scriu acum despre cartea asta, sau sa o las mai incolo, nefiind o carte usoara , de citit la gura sobei, cu o ciocolata calda in mana.
Iar eu am sa scriu cam mult despre autor, pentru ca il admir.



Este , dupa cum se spune, autoritatea ea mai ascultata in materie de trandafiri vechi. Un englez de scoala veche, erudit, artist, si gradinar pasionat, in cautare nu numai de soiuri deosebite, vechi, care au disparut din neglijenta sau supuse valului de moda, dar si de planta potrivita in gradina potrivita.



In privinta trandafirilor, are un merit deosebit, insa povestea cea mai frumoasa , o adevarata aventura, este cea cu redescoperirea trandafirilor Musk.
Un drum in viata strict si cu aplecare spre stiinta, dar mereu avand alaturi partea artistica.
Si, cum zicea chiar Graham Thomas, despre trandafirul ce-i poarta numele.
Daca vrei, poti sa te duci la Mottisfort sa ma vezi, infloresc acolo!
Pacat ca nu am si Lonicera Graham Thomas, extrem de parfumata, de care era foarte mandru.



Si infloreste si la multi dintre noi in gradina, si era pacat sa nu scriu cateva cuvinte despre el.
Iar acum, despre carte.
Editia aceasta contine de fapt cele trei carti despre trandafiri pe care le-a publicat The Old Shrub Roses, Shrub Roses of Today si Climbing roses Old and New.



Este dedicata celor care vor sa afle mai mult despre isotria trandafirlor, despre fiecare soi in parte, dar si despre clase, caracteristici, observatii ale unor cultivatori de demult, precum si observatii personale din cultura.
Fiecare soi e descris in detaliu, are descrierea cresterii, evolutiei in timp, a comportamentului florilor.




Ultimele capitole cuprind detalii despre conducerea trandafirilor vechi, despre taieri, ingrijire precum si integrare in gradina.
Totul scris cu mare atentie la detalii, la amanunte si informatii utile pe care nu le prea gasesti in alte parti. Ultimul capitol este dedicat catorva articole scrise de alti rozieristi renumiti.



Interesanta pentru mine a fost mai ales partea cu lucrari ale lui Hurst, care a condus ceretarile botanice si genetice de la Universitatea Cambridge, asupra evolutiei genului Rosa.
Cartea nu are decat vreo 10 pagini cu poze, insa are vreo 20 de pagini cu fotografii ale unor acuarele sau desene in penita, cu trandafiri, planse superbe cu detalii care pot foarte bine sa serveasca drept determinatoare de soi.



In concluzie, o carte mai tehnica exceptionala, mai ales spentru cine vrea sa caute putin mai adanc, dar scrisa frumos si cu caldura.

6 comentarii:

Dalia spunea...

Nu am intrat inca prea adanc in paginile ei deocamdata, dar am citit-o pe sarite ca sa zic asa, si am consultat-o de fiecare data cand am vrut sa aflu mai multe despre un anumit trandafir. Imi place stilul in care este scrisa, asa, de poveste ( adica te introduce cu blandete in lumea tandafirilor, nu foarte tehnic, ca sa zic asa). Si plansele sunt frumoase, si pozele foarte naturale. Sper sa ma tin de ea mai strans fiindca este chiar este o carte valoroasa.

Mihaela spunea...

Multumesc de semnalare!
O pun pe lista de asteptare!

Corina spunea...

Imi pare rau cu postarea asta, s-a blocat de doua ori site-ul si a aparut trunchiata. Am incarcat si pozele si nu am mai reusit sa le salvez. Imediat adaug si pozele.
Ma bucur ca o ai Dalia, si eu o consider o achizitie de valoare.
Mihaela, pana in primavara vei face o lista lunga, am de gand sa prezint cateva foarte interesante.

Dani P. spunea...

Da, adaugam titluri pe lista ...

Masha spunea...

It is such a wonderful book, I love the illustrations. It is a good read even though his descriptions of roses do not apply to my climate...

Corina spunea...

Masha, I am glad you love the ilustrations too, they are so gracious.

Trimiteți un comentariu