Charlotte

Un trandafir englezesc, creat de Austin in 1994. Face parte din grupul numit English Musk roses, care cuprinde trandafiri proveniti din incrucisarea hibrizilor vechi cu trandafirii Noisette. Dupa cum afirma chiar David Austin, sunt mai aerisiti si au un aer de nonsalanta si farmec. Acestia formeaza grupa trandafirilor mai mici de inaltime.


Numele i-a fost dat de creator in memoria bunicii sale.
Unul din parinti este Graham Thomas, cu care seamana. In primul an chiar mi s-a parut ca seamana mult, incercam sa gasesc punctele de diferenta., In anul al doilea insa, lucrurile s-au schimbat. Seamana, e drept, insa Charlotte are un cu totul alt aer.


Floarea cupata si bogata, este mult mai rotunjita, mai globuloasa, caracter pastrat chiar si spre ofilire. Nuanta de galben pudrat vireaza putin spre piersiciu, dar numai o idee, atat cat sa nu fie galbenul lui GT ci un galben putin antichizat, ca un shantung de matase vechi. Petalele sunt mai pline ca la GT, si nu se desprind asa repede de floare.


Galbenul se decoloreaza dar foarte placut, iar la maturitate floarea e chiar aproape alb antic . Mie imi inspira matasea groasa, mata, de la o rochie de mireasa pastrata in sifonier ca amintire. Parfumul este puternic, se zice ca se aseamana cu cel de trandafiri Tea.



Formeaza in timp un arbust mai mic si compact, cam 80x90cm.


8 comentarii:

Antal B spunea...

Foarte frumos , mai delicat comparativ cu GT . Dimensiunile vor fi cu siguranta mai mari de 80-90 cm , pe HMF apare ca unul din arbustivii austin inalti , pana la 185 cm / 150 cm , este imposibil sa ramana cat un teahibrid mic . Chiar si in poza cu habitusul are peste 90 cm inaltime si este doar in al doilea an .

claudia spunea...

Imi place si mie, bobocul acela rotund si grasut...si-mi place si floarea deschisa. Doar ca al meu e mic si imprastiat, dar, din ce am vazut la 'puii' mei englezesti, pare sa fie o meteahna a lor cand sunt tineri. Cat despre parfum, al meu nu m-a impresionat deocamdata, am sesizat la el doar un parfum slab dar astept sa maicreasca sa vad atunci...
Chestia e ca eu ma cam scarpin in cap a confuzie cand ma uit la englezestii plantati in primavara, ca numai stiu cum sa-i abordez in privinta florilor. CA sa stimulez dezvoltarea tufei, cresterea de noi lastari, am cam rupt aproape toti bobocii care i-au facut, dar, cum rupeam un boboc un-doi trageau cate un nou si mic lastarel cu boboc in varf.

Dani P. spunea...

Frumos ! Imi place floarea aproape sferica si cit de bine se tine, chiar ofilita. Si mi-a placut descrierea ta, Corina.

Unknown spunea...

Pai daca nici Corina nu descrie atat de frumos trandafirii,atunci cine?
Eu,Antal???
Sincer în fiecare seara,cat de tarziu ar fi,intru un pic pe aici numai şi numai ca sa citesc ce a mai postat Corina.

Anonim spunea...

Din cate observ, florile nu se apleaca sub propria lor greutate. E foarte frumos!

Dalia

Corina spunea...

Da, asa este, in ansamblu un trandafir care promite multe, deocamdata e tinerel.

anasstasia spunea...

Offfff, ce mic si la inceput este al meu...Abea astept sa-l vad mare.

Anonim spunea...

waw sunt splendizi

Trimiteți un comentariu