Podurile verzi

Desi rareori merg in afara cu masina, am facut-o de cateva ori.Si asa am decoperit podurile verzi, in Austria si o parte din Ungaria, peste autostrada.



O initiativa care mi se pare foarte inteligenta si de bun simt. Poduri late, cu pamant si arbusti, pe unde animalele salbatice pot sa treaca in aprtea cealalta a autostrazii, fara sa fie izbite de vreun bolid.Asa, echilibrul se pastreaza pe cat posibil, si ele pot sa bantuie prin zonele care le plac.
Interesant,nu?



Si la noi au aparut ceva initiative timide, de proteare a anumitor specii. De exemplu imi place foarte mult chestia cu suporturile pentru berze, din satele din Ardeal.



Electrica a montat pe stalpii de curent electric de prin sate si de la periferia unor orase suporturi metalice care indeparteaza cuibul de firele elctrice si le creeaza berzelor un suport mai solid pentru cuib. Frumoasa treaba.

Berzele sunt foarte multumite, dovada fiind faptul ca pe unde am trecut toate suporturile erau ocupate, chiar daca unele din ele aleg alte tipuri de suporturi pentru odihna.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu