Escimo


Un trandafir de tipul floribunda mica, 60cm,alb. Kordes, 2001.
Primste ADR in 2006, Medalie de aur la Tokio in 2007, Medalie de aur la Barcelona 2005, Medalie de aur la Monza in 2005, Medalie de aur la Roma, 2005.
Nu am reusit sa ii aflu parintii, pe nicaieri, insa are acelasi frunzis verde inchis, mai mic, foarte lucios, si de care nu se ating bolile, care il observ la multi dintre trandafirii Kordes.



E o splendoare diafana, merita mai multa atentie. In primul rand ca, dupa aprerea mea, sunt putini trandafiri albi care sa isi arunce petalele frumos, care sa nu se maroneasca la imbatranirea florii ,si care sa se umple de flori. Isi pastreaza tufa foarte compacta.
Asta e un trandafir care aproape nu are pauza pana toamna tarziu. Mereu e plin de boboci, chiar daca nu ajung mereu sa il curat de florile trecute.Nu-i pasa, probabil ca e o linie din asta de peisaj, pentru amenajari urbane, sa nu necesite ingrijire.



Florile sunt mari, alb pur. Un alb perfect, ca un cearceaf de bumbac pus in soare sa capete mirosul campului. Florile sunt simple,seamana cand se deschid cu florile de la Cornus florida. Tot asa, niste fluturi mari puri, care s-au asezat pe frunzele alea verde inchis si au si stamine subtiri, delicate, galbene, care in timp se fac negre.Cand sunt negre am senzatia de stampa japoneza.



Si apoi, inainte sa-si arunce petalele, se cupeaza fiecare in parte, si arata ca o libelula, sau ca o morisca de hartie. Merge pus in stratul de flori, fiindca se potriveste cu orice si are un aer aerisit, nu anuleaza celelalte plante, merge ca bordura, merge cred chiar si intr-un ghiveci pe treptele terasei. Nu se ating bolile de el, nu se arde in soare, e o bijuterie!

5 comentarii:

Anonim spunea...

Flordel,

Arata interesant, poate ai o poza de ansamblu. Par intradevar mari florile in comparatie cu frunzele.
Cred ca este deosebit, si mie incepe tot mai mult sa-mi placa modelul acesta de floare.

Dalia spunea...

Nu stiu cum se face, dar am o slabiciune pentru trandafirii cu flori micute si multe-multe. Nu-l am pe Escimo, care trebuie sa recunosc ca e minunat! In schimb, am un miniatur, Sonnenroschen, care pare ca seamana la floare cu Escimo, insa nu are albul lui si nici aerul asta de fluture.

Corina spunea...

Florile sunt mari, cam jumatate de lungime de palma.Asta e tot farmecul, marimea florilor, pe langa albul ala curat. Florile sunt cam cat cele de rugosa.
Voi pune poze de ansamblu la toti la care n-am pus, eu am fost plecata la inflorirea mazima, apoi au venit furtunile care i-au zapacit, inutil sa fac poze.Dar vin si ele, daca reluati ceva mai incolo postarile vor fi poze adaugate.
Flordel, eu mai am cativa cu flori mari simle, dar intr-adecar mari, si sunt foarte deosebiti.
Dalia, si mie imi plac mai nuo cei cu puzderie de flori mici, mi se par foarte poetici!

Dalia spunea...

Florile sunt mari?! Interesant! Cred ca e tare frumos! Am citit ca e o floribunda mica si m-am gandit repede si la flori mici.

Da, ma atrag ca un magnet cei cu flori mici. Anul trecut am facut si eu rost de Angela (am reusit sa o prind din butas) si o astept acum sa infloreasca, fiindca la primul val i-am rupt bobocii. Si tot rasfoind, am vazut ca are ca parinte pe Yesterday, iar asta din urma pe Ballerina. Si Ballerina asta am vazut-o ca parinte si pe la alti trandafiri cu flori mici si atat de dragalasi!

Corina spunea...

Ballerina are o tona de urmasi, multi sunt cu flori mici, dar nu toti. Din pacate am vazut ca nu se stie provenienta la Ballerina, iar pe linia cealalta Angela are pana departe numai teahibrizi.
Azi am vaut un trandafir superb, o floribunda medie, galben eact ca o crema de vanilie cu flori mari simple, cu cinci petale. Era superba, eleganta, diafana. Mi-a placut enorm, chiar daca florile erau putin pe trecute.Cred ca in plin sezon e o minune.

Trimiteți un comentariu